Alla inlägg den 17 september 2010

Av Ingela - 17 september 2010 17:20

 Oj oj vilken het debatt  det var igår mellan parierna. Jag är iof inte ett dugg intresserad av politik var ju bara tvungen att se vad dessa partier står för så man vet hur man ska rösta! Iof så har jag redan röstat. Jag är mkt nöjd med mitt val kan jag säga.

 

Men om vi återgår till debatten igår i TV4:

 

Jag vill verkligen se en ändring, jag vill inte se fler bli utförsäkrade, jag vill heller inte se fler bli arbetslösa. Även miljöfrågor är otroligt viktigt.  Som jag tycker (MP) tar bra ansvar för. De har mycket bra och komma med som de övriga i de röd/gröna.


Mona Sahlin tar upp en tidning om en cancersjuk kvinna som måste leva socialbidrag och sätts i arbetsförmedlingens system..

Jag blev så förbannad pga att hon blivit utförsäkrad av F-kassan vidriga system och att hon SKA jobba?? Eeeee VA? Ursäkta.. (Ska man vara döende i detta land för att få jobba?)
-De var nog det mest PATETISKA jag hört, någonsin! Men snälla ! Så behandlar man väl inte människor heller? Är det rätt? Tänk dem som verkligen inte kan jobba. Ska de bli utförsäkrade och tvingas sättas i arbete!! DOM SOM INTE KAN?!!?!? Jag blir så himla trött på det tjaffset, låt dessa människor vara. 

 Jag kan förstå att många inte vill att vi ska ha ett "bidrags-sverige" där många lever på våra skattepengar, men jag tycker att man kan anväda skattepengarna rätt!

 De som fuskar, ja ut med dem, vill de inte jobba pga lathet, släng ut dem på arbetsmarkanden. De är dom som SKA jobba!
De finns så många som VILL jobba, men inte kan för det finns inga  jobb.
 Men på Söndag är det VAL2010 och jag hoppas alla i hela sverige röstar på rätt parti!  


Har jag har FEL??

 

Tjo hej!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ingela här! 29 år och mamma till en underbar kille på 8 år som heter Isaac! här kommer jag skriva om vår vardag och hur jag ska orka ta mig igenom livet tuffa sidor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok

Vill du läsa bloggen på ett annat språk?

Mina Bloggar =))

Dessa Bloggar Följer Jag


Ovido - Quiz & Flashcards