Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Sommaren

Av Ingela - 17 juli 2014 00:03

Oj oj. Här har jag inte skrivit på länge ser jag. Har egentligen inte haft ork att skriva. Har haft fullt upp att hålla koll på Isaac. Han är som ett plåster på mig. Haha, rätt gulligt, men kan vara rätt påfrestande.

Dessa 3 v har jag utstått fysisk misshandel kan hag säga, Isaac har sparkat på mig trots tillsägelse och ignorans. Han slutar inte.

Vad gör man som förälder då ens barn sparkar en?

Jag är psykiskt utmattad. Och detta handlar verkligen inte om mitt arbete som PA till honom utan hans beteende.
Jag brukar ställa isaa på golvet tills han slutar, funkar ibland.

Idag ville han ha plåster på minnen för att han körde in sitt knä. Då höll ja om honom en stund och avleder honom genom att titta på filmen Frost (Frozen) då gick det jättebra. Känner mig stolt dom lyckades.

Annars mår jag rätt okej. Speciellt när jag tänker på de glada och positiva som sker i livet.
/Ljus och kärlek /

Cyklat 5 km idag.

Molokheya som JAG har gjort. Så stolt.

Kokad kyckling som ska in i ugnen.

Min godisskål.
Sagan om ringen. Elijah. Min kväll är räddad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 17 september 2014 21:18

Nu ska detta inte bli något deppinlägg, du som läser bedömer själv hur du vill tolka texten. Men kom inte och gnäll hos mig sen när jag skriver som jag gör!  Ensamheten är nog den som knäcker mig som mest. Jag är jätteglad över att Simon har jobb ...

Av Ingela - 7 september 2014 00:19

Att äntligen vaknat upp ur den koma jag varit i i ett par år, är fantastisk att allting är så ljust istället för mörkt. Att se det positiva i en individ istället för det negativa. Att inte döma en person bara genom utseendet, jag har ändrat tanke...

Av Ingela - 30 augusti 2014 16:16

Att få vara mamma till denna underbara gosse är underbart. Alla dagar är inte likadana. Det ser olika ut från dag till dag. Jag njuter av de dagar Isaac mår bra, då bjuder han på kärlek på varma skratt. De dagar som inte är bra vil...

Av Ingela - 25 augusti 2014 16:35

Isaac säger: "mamma titta -barnen." Jah svarade honom: "är det pojkar och flickor?" Jag vet att barn har ett öppnare sinne för det okända de ser mer än vad vi vuxna gör. En del vuxna är öppna för det okända också. När jag fortsatte fr...

Av Ingela - 24 augusti 2014 14:25

Helgen har bestått av träning och kärlek. Grupparbetet är klart och inskickat. Men jag fick inte upp något ruta som sa "är du säker?" Utan den är inlagd.. helt sjukt. Gjorde säkert fel.... Sista bilden: så såg jag ut efter en storst...

Presentation


Ingela här! 29 år och mamma till en underbar kille på 8 år som heter Isaac! här kommer jag skriva om vår vardag och hur jag ska orka ta mig igenom livet tuffa sidor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok

Vill du läsa bloggen på ett annat språk?

Mina Bloggar =))

Dessa Bloggar Följer Jag


Ovido - Quiz & Flashcards