Alla inlägg under maj 2014

Av Ingela - 13 maj 2014 21:55

Träffade Sara lite efter 11. Jag var ute efter ngn form av avslutningsplagg. Då jag slutar skolan den 23e nästa vecka.

Köpte 3 tunikor på Dea Axelsson och en Rosa kofta. Den turkosa som inte är med på bild måste tyvärr bytas.
:(
En neonrosa och ljusrosa topp från Gina.
(Har ej bild på dem, det kommer.)

//Ljus och kärlek//

Isaac älskar att sitta i moster Saras bil. <3

Glömde lägga upp denna bild först. Så den kom sist. Jättegoda. :D

Av Ingela - 9 maj 2014 08:59

Vill inte skriva så mycket idag. Så jag bombar bloggen med bilder. ?

Av Ingela - 8 maj 2014 08:35

Idag blev Isaac ivägskickad till skolan.

Alltså, nu måste jag ta mig själv i kragen och börja tänka till !!

Den här j#@$? Anders uppgiften är svår, dels för att texten är skriven så konstigt tycker jag.

Sen har vi då uppgiften om "mitt barns utveckling" rätt jobbigt att behöva läsa i boken och sedan skriva om Isaacs utveckling. Känns fördjävligt rent ut sagt, jag är stark jag ska klara detta!

Jättetråkigt väder idag, så jag tänkte fortsätta med mina uppgifter. :)
//Ljus och kärlek//

Här väntar v tålmodigt på taxin.
Gillar sista bilden "Eeh?"

Av Ingela - 7 maj 2014 13:09

knackade återigen på dörren och sänkte min älskade pojk igår kväll.
Jag satte mig ner på mattan där Isaac låg, öppnade upp mig inför healing processen, kände jag hur han kämpade tillbaka. Han förstår inte vad som händer med kroppen i detta tillstånd. När det gått 5 min hämtade jag BUCCOLAM, då ser jag sakta med säkert hur anfallet släpper. Tack och lov slapp han få i sig medicinen och jag slapp ge.

Idag är det ny dag och nya möjligheter.
Jag hade fått hem ett papper från skolan ang studiedagar under VT. 7/5 och 13/6
Idag ringde dem från skolan och fråga vart Isaac är. OBSERVERA datumet.
Jag förklarade att jag inte fått någon ändring varken i dokument-boken eller löst papper. Men det vart tydligen ändrat till den 12/5. Så det kan bli ibland.

//Ljus och kärlek //

Så skönt att slippa ge Isaac denna medicin igår, då äckeldravethelvetessjukdomen var tvungen att titta förbi. Fast jag behöll mig lugn och sansad, kände jag mig livrädd. Livrädd att förlora honom i det tillståndet.

Så mycket kärlek i denna lilla människa! Jag är så otroligt stolt att få car mamma till denna speciella pojk.

Av Ingela - 5 maj 2014 08:15

Isaac är ivägskickad till skolan. Jag ska försöka ta mig ann pedagogiska uppgiften.
Planera
Genomföra
Och
Utvärdera på ca si så där en 7 sidor.

Sen har jag psykologi-uppgiften "Anders" här vet jag dock inte hur många sidor, det sa aldrig läraren. Det får bli som det blir känner jag... :)

Jag känner att det kommer bli bra i slutändan.

Ser inte så glad ut jag vet. Var liten suris nu på morgonen, men jag kan hantera det..

Uttrycket säger allt. Han är nog inte på humör just när jag knäpper kortet. När jag sa "nu kommer taxin" sken han upp.

Kanske inte så markant men ändå. :)

Av Ingela - 2 maj 2014 12:07

Ja, så där ja som rubriken säger. Nu är jag i balans igen. Men väldigt trött p.g.a tabletterna. Ja jag tar allergitabletter.  

 

Sitter verkligen fast i uppgiften om "Anders." Jag ska ta hjälp av vänner i omgivningen. 

 

Nu vill ögonen vila, så jag tänkte passa på nu när Isaac också vilar. Sambon är på jobbet idag. 

 

//Ljus och Kärlek// 

//Ingela 

 

 

Av Ingela - 1 maj 2014 13:08

Idag står det inte riktigt rätt till i kroppen. Energin är huller om buller just nu känns det som, tror det är pga den höghaltiga pollen säsongen som påverkar.

Jag vet vems känslor jag fått till mig, jag känner stor sorg och saknad.
Trött och orkeslös

Varje gång jag blundar och frågar om känslan får jag upp ett ansikte och ett namn.
En mycket kär vän.

Jag försöker hitta balansen och få tillbaka min egen energi

//Ljus och kärlek//

Mitt allt.

Presentation


Ingela här! 29 år och mamma till en underbar kille på 8 år som heter Isaac! här kommer jag skriva om vår vardag och hur jag ska orka ta mig igenom livet tuffa sidor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok

Vill du läsa bloggen på ett annat språk?

Mina Bloggar =))

Dessa Bloggar Följer Jag


Ovido - Quiz & Flashcards